YUWA CO.,LTD

開発力 事業内容

物づくりでは開発輸入にも注力。
売場全体のマーチャンダイジングで開発を発揮します。
In manufacturing, we have also focused on the practice of develop-and-import.
By merchandising for the entire point-of-sale area, we demonstrate our development capability.

開発力

開発サイクル図
Development cycle chart

よりよい商品の追求には、フィードバックによって得た情報を最大限に活かす必要があります。私達は「消費者の求めているものは何か」を常に様々な角度から検証し続けることが、次の提案への道標となると考えています。

In our pursuit for better merchandise, we must make full use of the information gained through customer feedback. We believe that the ongoing examination of “consumer wants” from various perspectives is the clue for making subsequent proposals.

提案力

友和は様々なメーカー様と取り組み、生活者のニーズを捉えた「価値ある商材」を開発することで、個々の商品のセールスプロモーションから売場構成に至るまでの、様々なコンサルティング活動を可能としています。商品を開発する際は、まず生活者のニーズを捉えるという基本を踏まえ、綿密なマーケットリサーチを行います。そして、カラー、デザイン、フォルム、地域ニーズ、売場や店舗のメリットなどを多角的に分析していきます。更に、コンセプトプランニング段階において、直接売場に接する全国の営業担当者からの様々な意見や要望、消費動向の分析、エリア分析などを吸い上げデータベース化し、具現化することで、ニーズに合致したマーチャンダイジングを可能としています。
当社はより効率よい物づくりをし、安定供給を行うべく、昭和42年より中国、台湾、東南アジア、昭和45年よりアメリカ、ヨーロッパ地域から生活用品の開発輸入をスタート致しました。この長年に渡る開発輸入と海外でのソーシング活動から得たノウハウは、商品開発立案の大きな財産となっています。現在はヨーロッパの伝統的な生活用品の開発輸入も開始しており、より幅広い差別化の図れる商品提案を可能としています。これからも更なるカテゴリーマネジメントの徹底を行うことにより、定番商品の活性化、売場の活性化を提供できると確信しています。

At Yuwa, we work with various manufacturers, and through our joint development of “worthwhile merchandise” that satisfies consumer needs, we are engaged in a broad range of consulting activities, from planning sales promotions for individual products to arranging sales floors. When we develop a product, we conduct thorough market research, based on the principle of identifying consumer needs. We conduct analysis from a number of perspectives, including color, design, form, local needs, as well as benefits for the sales floor and the retail shop. At the concept planning stage, we also make a database from surveys of consumer behavior, from area analysis, and from the various ideas and requests from sales representatives all over the country who have first-hand knowledge of sales floors. This process results in merchandising that meets the needs of customers.
In order to assure efficient manufacturing and steady supply, we started the practice of developing-and-importing general merchandise from China, Taiwan, and Southeast Asia in 1967, and from the United States and Europe in 1970. The practical know-how acquired from the many years of developing-and-importing, and from sourcing products overseas, is a major asset for when we develop and plan merchandise. We have also begun developing-and-importing traditional lifestyle products from Europe, and we are now able to make broader and more differentiated product proposals. Through even more robust category management, we believe that we can revitalize our staple merchandise and rejuvenate point-of-sale areas.