YUWA CO.,LTD

提案力 事業内容

営業は売場コンサルタント。
潜在欲求を調査分析、時代を先取る売場提案力が誇りです。
Our sales representatives are point-of-sale consultants.Our pride is our ability to research and analyze
the potential wants of customers, and make point-of-sale proposals that are ahead of the times.

売場構成・陳列提案
Proposals for point-of sale layouts and display

売場に並ぶ無数の商品の中からお客様が手に取り、お買い上げ頂くには、商品の機能性ばかりではなく、見せ方も重要な要素になります。訴求力を高めるべく、さまざまな角度からの提案により、売場のトータルコーディネートを実現します。

If you want a customer to pick out and purchase a particular item from a variety of merchandise displayed in a sales area, rather than just the functionality of the merchandise, another important factor is how it is shown. We achieve total coordination for the sales area using proposals

提案力

課題解決型提案フローチャート

私たちはマーケティングによって収集した様々な情報をベースに、お客様の抱えている売場の課題に対し、特徴に合わせたカスタムメイドな提案を行います。

Based on a variety of information collected from our marketing activities, we provide custom-made proposals that are consistent with the features of each sales area to solve the point-of-sale issues encountered by customers.

提案力

友和は生活用品を取り扱う卸売業のリーディングカンパニーとして、規模の大小、業態を問わず、日本全国の数多くの小売店様とお取引をさせていただいております。主力ベンダーとしてイニシアチブを取り、カテゴリーチャンピオンとして多くのお客様から信用、信頼を頂いています。『お客様に喜んでいただきたい』という想いから、常に新しさを求めて活動し、信頼できる数多くのメーカー様と取り組みながらも、商品提案の差別化を図るための新しい商品を求めて、仕入先を探しつづけています。こうした活動により、私たちは常に新鮮な売場提案が可能となり、それが奥行きある品揃えの実現につながっているのです。
私たちは営業を売場のコンサルタントであると考えています。市場分析、品質管理、商品情報などの様々な専門教育を受けたスペシャリスト集団として、ライフスタイルの変化について調査、分析し、次の時代を先取りするさまざまな生活様式を提案することで、生活者に支持される売場づくりのお手伝いをしています。また、10万アイテム以上の商品に対して「安心・安全を提案する」をキーワードに品質チェックを綿密に行い、安全という見えないバリューを商品に添えてご提案しています。私たちの提案はトレンド探求とあくなき挑戦によって生まれます。市場における顕在的な欲求を追うのではなく、潜在的な欲求を求めつづける事で、売場への驚きと新鮮さを提供いたします。

As a leading wholesaler in general merchandise, Yuwa does business with many retail stores all over Japan, irrespective of their size or business category. We have taken the initiative as a major vendor, and we have gained trust and confidence from many customers as a category champion. From our desire for “customer satisfaction”, we are constantly seeking out new initiatives. While we maintain business with many reliable manufacturers, we are also searching for new suppliers who can present us with fresh merchandise to differentiate our product proposals from the rest. This means that we can constantly make fresh point-of-sale proposals, and leads to a selection of products with greater depth.
We see our sales representatives as being point-of-sale consultants. As a group of specialists, who have undertaken professional training in market analysis, quality control and product information, we provide assistance in creating point-of-sale areas that are well supported by consumers, by investigating and analyzing lifestyle changes, and by offering proposals for a variety of lifestyles which anticipate the trends of the next generation. In line with the key words of “providing safety and peace of mind”, we conduct meticulous product checks on over 100,000 items to give our merchandise the hidden value of safety. Our proposals are created from our quest for trends and our insatiable desire for new challenges. We provide a freshness and a “wow factor” for sales areas, not by chasing the obvious wants, but by continuing to seek out underlying desires in the marketplace.