YUWA CO.,LTD

品質力 事業内容

100%の良品提供がモットー。
サプライチェーンにおける徹底した品質管理力を発揮します。
Our motto is to supply 100% quality products.
We exercise our capacity for thorough quality control in supply chains.

1 商品企画段階 Merchandise planning stage

商品企画段階

同じミスを絶対に繰り返さないよう、類似する商品の過去のクレーム事例を調査。素材、工法、工程など様々な角度から要因分析を行うことで、問題発生の可能性を徹底的に排除します。

To avoid repeating the same mistakes, we investigate the past claims on similar products. We eliminate the possibility of problems occurring by conducting thorough factor analyses from various perspectives, such as materials, methods of production, and process flows.

↓

2 製造工程 Manufacturing process

製造工程

工場に対する技術指導や工程管理の徹底を行うことで不良商品の発生を防ぎます。4Sの徹底を初め、ものづくりの基本とは何かを常に考え、そして忠実に守ることで管理レベルの向上を図っています。

We prevent the occurrence of defective products by providing thorough technical guidance and conducting rigid process management at our factories. Beginning with thorough organization, order, cleanliness and neatness, we raise the level of our management by constantly going back to the principles of manufacturing, and following them faithfully.

↓

3 商品出荷段階 Merchandise shipping stage

商品出荷段階

物流センターの各行程において品質チェックを実施し、防止型の品質管理を実現しています。
また、万が一不良品が発見された場合でも、情報をいち早く公開しスピーディに問題解決を行います。

We have achieved preventive quality control, by conducting quality checks at every process at our distribution centers. In the unlikely event that a defective product is found, we immediately disclose the information and work to quickly resolve the problem.

友和品質方針 Yuwa quality control policy

友和品質方針

友和は全国の生活者の皆様が毎日使用する家庭用品を市場に流通しています。従って、一つ一つの商品は、どれをとっても良品で、信頼のおける商品である必要があります。
私たちは品質管理を専門に担当する「QC室」を設置し、『問題発生前に事故を未然に防ぐ』、『事故発生後はスピードをもって問題を解決する』という2つの理念を掲げています。取り扱う商品については事前に公的機関において品質のチェックをし、開発輸入商品においても、海外の工場で製造工程上の指導や出荷前の検品を行っており、決められた品質レベルに達しなければ取扱いをしないことで、クレーム防止の徹底を図っています。又、物流センターでは、品質管理担当者を選任し、入荷時・ストック時・出荷時の三回に分けて品質のチェックを行い、店舗へ不良品が届かないよう二重三重の確認体制を採っています。
現在、私たちは不良品発生の更なる防止策としてメーカー様と一体となって品質改善会議を行い、企業の垣根を越えて不良品の事例を取り上げ、情報の共有を図り、業界全体で同じミスを繰り返さない仕組み作りを行っています。各小売業様においても同様の協力体制をとることで、安心できる品質を提供しており、これが我々の付加価値となっています。

Yuwa distributes household products to the market, which are used by people everyday all over Japan. And so each and every one of our merchandise items must be of good quality and must be dependable. We set up QC Department to specialize in quality control. Their mission is “to prevent accidents before they occur”; and “in the event an accident does occur, resolve the problem as quickly as possible”. The merchandise we handle goes through quality checks run by public agencies before shipment. For develop-and-import products, at the factories overseas, we provide guidance on production processes and perform quality checks prior to shipment. We also strive to prevent claims arising by not accepting any products that do not reach a certain level of quality check. Furthermore, we have quality control managers at our distribution centers, who perform quality checks three times: when incoming products arrive, when they are stocked, and when they are shipped out. This multiple check system prevents any defective products from being shipped to retail stores. Currently, as a further measure for preventing the occurrence of defective goods, we are working with manufacturers to implement quality improvements, we are rising above corporate boundaries and taking up cases of defective goods with manufacturers, we are sharing information, and we are developing an industry-wide system to avoid the recurrence of similar mistakes. By adopting a similar cooperative structure with individual retailers, we are providing reliable and good quality products, and this is an added-value of our company.